Heeft u een vraag? +32 3 252 46 94

Krijg je ook wel eens een slechte review?

Een slechte review, daar kan vooral een horeca-uitbater wel eens van wakker liggen. Potentiële klanten laten zich immers vaak leiden door recensies en ratings voor ze je zaak bezoeken. Toch kan een slechte review toch positief uitdraaien. Geen nieuws is goed nieuws, zegt men wel eens. Maar geen reviews is geen goed nieuws. Zo lang je je recensies goed opvolgt en beantwoordt, is elke review goed nieuws. Ook een negatieve beoordeling kan uiteindelijk je sterrenscore – bijvoorbeeld op Google – toch nog gunstig beïnvloeden.

Een slechte review? Goed nieuws!

Hoe volg je reviews goed op?

Je reviews opvolgen is vooral in de horeca een hele uitdaging. Ze staan immers verspreid over heel het internet. Google, Facebook, TripAdvisor, Yelp, … het zijn nog maar enkele voorbeelden van platformen waar klanten hun beoordeling kunnen achterlaten. Je kunt ze onmogelijk elke dag allemaal nakijken. Gelukkig zijn er hulpmiddelen om al die recensies op één centrale locatie te lezen en te beheren. Zo kun je je reviews en ratings eenvoudig beantwoorden, ook de negatieve.

Onderzoek toont immers aan dat een slechte review met een goede reactie een betere indruk nalaat dan een onbeantwoorde positieve review. Bedank alvast zeker alle klanten die de moeite hebben gedaan om een beoordeling te schrijven. Excuseer je voor de ongemakken beschreven in de slechte reviews en beloof de gegeven feedback serieus te nemen. Reviewers die merken dat er constructief wordt omgegaan met hun feedback, zijn blije reviewers.

Reageren op reviews met SO Review

Met SO Review kun je gemakkelijk al je reviews op één plaats verzamelen en lezen. Zo wordt het ook gemakkelijk om ze allemaal te beantwoorden. Zelfs een kort antwoord is beter dan helemaal geen. En met SO Review neemt dat maar een fractie van je kostbare tijd in beslag. Het is een waardevolle tool om je reviews snel en vriendelijk op te volgen. En dat appreciëren je klanten enorm!

Reviews genereren met SO WiFi

De drempel om een review te schrijven is voor bezoekers of klanten erg hoog. Mensen schrijven vaak pas een review na een opvallend goede of slechte ervaring. Met SO WiFi kun je klanten een duwtje in de rug geven. Je creëert goodwill door hen gebruik te laten maken van je gratis wifi. Je biedt hen een vlotte internetervaring met een gebruiksvriendelijke manier om in te loggen. Bij het afmelden heb je bovendien de mogelijkheid om hen een korte enquête te laten invullen. Die kun je dan via SO Review publiceren op de sociale media van jouw keuze.

Slechte reviews, één all-in-one oplossing!

SO Review en SO WiFi werken ontzettend goed samen! Met behulp van SO Review kun je je reviews beter opvolgen. Bijgevolg kun je in een paar maanden tijd bv. op Google je rating met een volledige ster verhogen. Dit vertaalt zich dan weer in 10% meer omzet! Via SO WiFi bied je je klanten een zorgeloze surfervaring met elk toestel. Dit kost hen bovendien geen cent! Tevreden klanten zullen sneller een positieve review schrijven. Die kun jij dan weer beantwoorden met behulp van SO Review. Door middel van een korte enquête na het gebruik van SO WiFi krijg je regelmatig ook nieuwe reviews.

Leren uit feedback, inzicht in je cliënteel

Het spreekt voor zich dat deze alles-in-één oplossing razend populair is in de horeca. En dit zijn nog niet alle mogelijkheden van dit unieke concept.
Reviews geven je inzicht in de sterke en zwakke punten van je zaak. Welke tekortkomingen komen vaak terug in reviews? Waaraan ergeren klanten zich doorgaans? Waarom komen ze terug? Hoe evalueren ze bijvoorbeeld de kwaliteit van je eten of eventuele wachttijden? Neem deze feedback ter harte en je bedrijf zal zonder twijfel gaan groeien. Je treedt op die manier in dialoog met je klanten.

Via SO WiFi en SO Review leer je bovendien je klanten beter kennen. Ze loggen op een eenvoudige manier in op je gratis wifi via sociale media. Op die manier geven ze je toestemming om hun gegevens in hun en jouw voordeel te gebruiken. Door klanten bijvoorbeeld een cadeautje te geven op hun verjaardag, blijf je de concurrentie een stapje voor.

Een snel en veilig wifi-netwerk

Bovendien hoef je niet wakker te liggen van je online veiligheid. Een wifi-installatie geplaatst door een expert voldoet aan alle voorschriften op vlak van beveiliging. Ook over de nieuwe privacywetgeving moet je je zeker geen zorgen maken. Zowel de gegevens van je klanten als jouw gegevens zijn veilig. Je klantenwifi wordt dan ook gescheiden gehouden van je eigen netwerk. Zo wordt de online veiligheid van zowel klanten als medewerkers gegarandeerd.

Wim Roelands

Meer positieve reviews?

Wil je je aantal positieve reviews verhogen, samen met je omzet? Wens je meer informatie over de mogelijkheden van SO Wifi en SO Review voor jouw bedrijf? Wij komen graag langs voor een kennismakingsgesprek of een gratis demo.

Contacteer ons vrijblijvend

Of bel meteen op +32 3 252 46 94